niedziela, 23 października 2011

Banoffee pie

Po prawie miesiącu nieobecności mój laptop wrócił cały i zdrowy więc dodaję zapowiedziany przepis na banoffee pie. Deser ten jest uwielbiany przez mamę i siostrę, które co jakiś czas domagają się przygotowania go;) Przepis ten nie wymaga pieczenia ani czasochłonnych czynności, potrzebna nam jest jedynie lodówka i chwila cierpliwości.


Składniki:
- 250- 300g herbatników maślanych 
- 150g masła
- duża puszka masy krówkowej o smaku kajmaku (można też samemu zrobić masę toffi jednak nie jest to koniecznie)
- 7 większych bananów
- 500ml śmietany kremówki 36%
- ok. 3-4 czubatych łyżek serca Mascarpone
- sól


Przygotowanie:
Okrągłą formę wysmarować masłem oraz wyłożyć papierem do pieczenia. Herbatniki przetrzeć przez grube sito albo pokruszyć w moździerzu. Po roztopieniu masła dodać do niego 2 szczypty soli. Wymieszać pokruszone herbatniki z masłem, a następnie wysypać na formę i mocno podociskać tak, abyśmy otrzymali zwarty spód naszego deseru. Włożyć spód do lodówki na około 1,5h. Pokroić banany w cienkie talarki, poukładać je na herbatnikach. Następnie należy wyłożyć masę kajmakową na bananach i ubić śmietanę kremówkę. Do ubitej śmietany wmiksować kilka łyżek mascarpone i taką mieszankę ułożyć na wierzchu. Tak przygotowany deser umieścić w lodówce na conajmniej 3h. 

Uwaga! do deseru w ogóle nie dodajemy cukru ponieważ i tak jest bardzo słodki;)

Buon appetito!





5 komentarzy:

  1. Uwielbiam banoffee!
    Nigdy nie dodawałam do kremówki serka mascarpone, pewnie deser nie rozwala się dzięki niemu przy krojeniu, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, masa jest bardziej zwarta i dodatkowo nabiera ciekawszego smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować!:) Zapowiada się pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam! ja zawsze dawałam śmietan-fix, żeby nie pływało, ale faktycznie, z mascarpone lepszy pomysł, no i mniej chemiczny, a to ważne. wypróbuję ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie.. jutro spróbuję :D tzn. dzisiaj :D

    ;**

    OdpowiedzUsuń