piątek, 9 września 2011

Kotlety mielone z sosem tzatzyki i glazurowaną marchewką

A oto przepis na dzisiejszy obiad. Połączenie mielonego z sosem tzatzyki zostało przeze mnie wypróbowane dawno temu lecz nie wiedzieć czemu zupełnie o nim zapomniałam. Postanowiłam więc dzisiaj przypomnieć sobie ten smak i zrobić kotlety z sosem tzatzyki. Podałam je razem z marchewką glazurowaną oraz pieczonymi ćwiartkami ziemniaków. Prosto i pysznie;)

Składniki na kotlety:
500g mięsa mielonego z szynki wieprzowej
1 mała bułka
1 średnia cebula czerwona
1 łyżka masła
1 jajko
łyżeczka czosnku w granulkach
łyżeczka suszonego majeranku
1/3 łyżeczki słodkiej papryki 
sól i pieprz

Składniki na sos tzatzyki:
1 duży ogórek zielony
5 czubatych łyżek jogurtu greckiego
1/2 opakowania przyprawy do sosu tzatzyki(ja użyłam firmy Prymat)

Składniki na marchewkę glazurowaną:
1/2 opakowania mrożonych marchewek baby
1 łyżka masła
1 łyżeczka cukru
sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Sos tzatzyki: Obrać ogórka ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Odcisnąć nadmiar wody a następnie dodać jogurt oraz przyprawę. Wymieszać.

Marchewka glazurowana: Rozgrzać w rondelku łyżkę masła i wsypać połowę opakowania mrożonej marchewki baby. Przesmażyć. Dodać szczyptę soli i nalać tyle wody, aby ledwo co przykryć marchewki (najlepiej aby troszkę wystawały z wody). Ciągle mieszając gotować tak długo aby marchewki stały się miękkie a nadmiar płynu odparował. Gdy woda prawie "zniknie" dodać łyżeczkę cukru, delikatnie posolić i obficie popieprzyć świeżo zmielonym pieprzem.

Kotlety: Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na łyżce masła i następnie przełożyć do miski. Po wystudzeniu dodać zmoczoną i odciśniętą bułkę oraz jajko. Następnie dodać mięso mielone oraz przyprawy i dokładnie wymieszać dłońmi. Formować kotleciki i smażyć na małej ilości tłuszczu.

Buon appetito!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz