piątek, 2 września 2011

I ♥ sushi

Mam na nie ochotę praktycznie zawsze i wszędzie. Jest idealne na obiad, kolację bądź przekąskę. Uwielbiam je za świeży i niesamowity smak, który idealnie podkreśla mieszanka wasabi i sosu sojowego. Na dodatek w Katowicach jest kilka naprawdę fajnych miejsc gdzie można zjeść dobre sushi bo o nim mowa.

Pierwszy raz spróbowałam sushi jakieś 2 lata temu i od tego czasu wszelakie maki są moim numerem 1. Zazwyczaj jadam je z łososiem bądź tuńczykiem w towarzystwie oshinko, zielonego ogórka lub awokado. Bardzo lubię też dodatek serka Filadelfia czy majonezu.
Raz spróbowane przeze mnie nigiri z ośmiornicą niestety zostało znienawidzone na zawsze, a "tekturowe" surimi dołączyło do niej. Nie mam pojęcia dlaczego właściwie istnieje sushi z tą marną imitacją kraba, która smakuje po prostu nijak.


Mamy swoje dwa ulubione lokale gdzie zwykle jadamy sushi. Pierwszy z nich- Narada w której miło posiedzieć, napić się zielonej herbaty i zjeść pyszne maki i nigiri w wielu wariantach smakowych(są nawet  z ukochanym przez polaków schabowym;)). Drugi, bardziej przystępny jeśli chodzi o ceny- Umami Sushi. Z powodu małego metrażu oraz braku atmosfery lokal nie sprzyja zajadaniu się sushi na miejscu. Za to serwuje bardzo smaczne sushi, lecz zawsze kupowane jest przez nas na wynos.

Obecnie poluję na poduszkę sushi. Może ktoś wie gdzie mogę taką znaleźć?;)


 zestaw Koshi Nage z Umami Sushi











2 komentarze:

  1. siodme zdjecie mnie powalilo...ja tez uwielbiam sushi...i tak jak ty moge je jesc i jesc...

    OdpowiedzUsuń